Afspraak maken en nakomen
Kunt u niet op uw afspraak komen? Laat het ons dan minimaal 24 uur van tevoren weten.
Zo kunnen we iemand anders helpen op dat moment.
Als u te laat bent, dan wordt uw afspraak verplaatst, zodat het spreekuur goed blijft verlopen.
Wanneer u zonder bericht niet op uw afspraak komt, brengen wij helaas €25,00 in rekening om de gereserveerde tijd te dekken.
Een afspraak maken kan telefonisch of via het online portaal.
Een afspraak annuleren kan telefonisch, via het online portaal of per mail info@mchydepark.nl.
Openingstijden en pauze van de balie
Onze praktijk is dagelijks geopend van 08:00 – 17:00 uur.
Tussen 13:00 – 13:30 uur houden wij een korte pauze. Tijdens deze tijd is de balie onbemand.
Spoedzaken:
In geval van acute klachten tijdens de pauze kunt u telefonisch bellen 023-5554468 (kies 1). Bent u in de praktijk, dan kunt u op het belletje drukken bij de balie.
Wij vragen uw begrip dat tijdens de pauze de praktijk tijdelijk gesloten is voor reguliere consulten en telefoontjes. Onze medewerkers helpen u graag direct na de pauze.
Telefonisch bereikbaar
U kunt onze praktijk dagelijks van 08:00 – 13:00 uur bellen voor:
Afspraken
Medicatie
Uitslagen
Overige vragen
Na 13:00 uur is de praktijk alleen telefonisch bereikbaar voor spoed.
Heeft u na 13:00 uur nog een vraag die geen spoed betreft?
Maak dan gebruik van:
MijnGezondheid.net (E-consult) of stuur een e-mail naar info@mchydepark.nl
Huisbezoeken
De huisarts komt alleen op huisbezoek bij spoedgevallen of als u om medische redenen niet naar de praktijk kunt komen.
Wilt u een huisbezoek aanvragen? Bel dan vóór 10:00 uur.
Afwezigheid van uw huisarts
Als uw eigen huisarts afwezig is, kan een andere huisarts u meestal helpen.
We proberen u hier zo goed mogelijk over te informeren, maar bij onverwachte afwezigheid lukt dat soms niet direct.
U kunt natuurlijk altijd later een nieuwe afspraak maken bij uw eigen huisarts.
Respect en gedrag
Wij vinden het belangrijk dat iedereen zich prettig en veilig voelt in onze praktijk.
We vragen daarom om respectvol om te gaan met onze medewerkers en andere patiënten.
Agressief of bedreigend gedrag wordt niet geaccepteerd. In dat geval kan het voorkomen dat u wordt uitgeschreven als patiënt bij onze praktijk.
Online afspraken en MijnGezondheid.net
U kunt ook een afspraak maken via het online platform MijnGezondheid.net of via de app MedGemak.
Let op: via dit platform kunnen patiënten alleen één zorgvraag inplannen. Het is niet mogelijk om medische ingrepen via het platform te boeken.
Gebruik van telefoon en elektronica
Om rust te bewaren in de wachtkamer en tijdens het spreekuur vragen wij u om uw mobiele telefoon op stil te zetten.
Betalingen en declaraties
Bent u niet verzekerd, of heeft u een verzekering waarmee wij niet rechtstreeks kunnen declareren?
Dan vragen wij u om het consult vooraf te betalen.
Betalen kan eenvoudig met pin.
Inschrijving als patiënt
U kunt zich alleen inschrijven als patiënt bij onze praktijk als u een Nederlandse verzekering heeft waarmee wij rechtstreeks kunnen declareren.
Heeft u een verzekering waarmee wij niet rechtstreeks kunnen declareren (bijvoorbeeld veel buitenlandse verzekeringen zoals Cigna Global, AXA Global Healthcare, April International, Allianz Care of GeoBlue)?
In dat geval schrijven wij u in als passant.
Dit betekent dat u voor alle contacten met de praktijk — zoals telefonisch overleg, e-mails en consulten — een factuur ontvangt. Deze factuur dient u binnen 2 weken te voldoen. U kunt de factuur vervolgens indienen bij uw verzekering.
Let op: sommige Nederlandse verzekeraars, zoals Zilveren Kruis, bieden ook speciale verzekeringen voor expats aan. Afhankelijk van de polis kan het zijn dat wij wel of niet rechtstreeks kunnen declareren.
Niet verzekerde
Bent u niet verzekerd maar heeft u al zorg gehad in de praktijk?
Dan kunt u alleen gebruikmaken van de spoedzorg, In dat geval dient u de zorg vooraf te betalen, eenvoudig met pin in de praktijk.
Tarieven huisartsenzorg
Voor de tarieven huisartsenzorg kunt u gaan naar: https://puc.overheid.nl/nza/do...
